این کتاب یک رویکرد ساده و نوآورانه برای اندازهگیری زمان سفر و پیشبینی کوتاهمدت آن در بزرگراهها بر اساس تلفیق دادههای ترددشمارهای ثابت حلقه القایی و دادههای بلیط عوارض ارائه میکند. کتاب در ابتدا توصیفی کیفی از روشهای مستقیم و غیرمستقیم تخمین زمان سفر بعنوان فاکتوری کلیدی در سیستم مدیریت جادهای ارائه میکند. همچنین بصورت تحلیلی به تعاریف مختلف زمان سفر میپردازد و الگوریتمی ابتکاری را به منظور برقراری ارتباط بین این تعاریف مختلف معرفی میکند.
دقت برآوردهای زمان سفر برای طراحی بزرگراههای کلانشهرها را مورد بررسی قرار میدهد و یک روش جدید به منظور برآورد زمان سفر واقعی برپایهی درونیابی سرعت بین نقاط مختلف اندازهگیری ارائه میکند که علیرغم اینکه پویایی ترافیک و تکامل صف را در نظر نمیگیرد، دقت بسیار خوبی نیز دارد.
همچنین به منظور برآورد زمان سفر واقعی، یک روش برونیابی سرعت در آزادراهها با استفاده از الگوریتمهای سنتی ارائه میکند که خطاها و بیدقتیها را به گونهای تصحیح میکند که خود به ابزاری برای پیشبینی تبدیل میشود. اندازهگیری زمان سفر در بزرگراهها بر اساس دادههای مربوط به بلیطهای عوارض را مورد بررسی قرار میدهد و روشی برای پیشبینی کوتاه مدت زمان سفر در بزرگراهها با استفاده از تلفیق منابع متعدد دادهای مطرح میکند.
این کتاب نشان میدهد که چگونه میتوان از تحلیل بیزی برای به دست آوردن تخمینهای ترکیبی استفاده کرد که قابل اعتمادتر از ورودیهای اصلی هستند، و به برخی از اشکالات تخمینهای زمان سفر بر اساس منابع داده منحصر به فرد غلبه میکنند. روش توسعهیافته بدون نیاز به اقدامات مکرر و پرهزینه برای جمعآوری دادههای اضافی یا تکنولوژیهای جدید برای اندازهگیریهای دقیق، و با حداکثر استفاده از دادههای موجود، برآوردی دقیق از زمان سفر بهدست میآورد.
پاسخها