فصل اول کتاب به تاریخچه خودروهای خودران می پردازد و سطوح مختلف خودران بودن را بررسی می کند. همچنین در این فصل به کاربرد خودروهای خودران در حوزه حمل و نقل همگانی نیز پرداخته می شود.
در فصل دوم کتاب به ویژگی های فنی خودروهای خودران پرداخته می شود. مباحث مربوط به باتری، سیستم شارژ شدن، سیستم ترمز، سنسورهای مورد نیاز مانند رادار، لایدار، سنسورهای التراسونیک و دوربین ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در بخش آخر این فصل به روش های مختلف ارتباط بین خودروها پرداخته می شود و ارتباط خودرو با خودرو، ارتباط خودرو با زیرساخت، ارتباط خودرو با عابر پیاده و ارتباط با هر چیزی (V2X) تشریح می گردد.
در فصل سوم الگوریتم های مربوط به (Perception, prediction, planing, Motion control) موضوع بحث خواهد بود و پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز معرفی می شود.
فصل چهارم، موضوعات ایمنی و امنیت سایبری خودروهای خودران در سطوح مختلف خودرو و اجزا آن برای به حداقل رساندن ریسک توضیح داده می شوند.
در فصل پنجم، به نقشه های مورد نیاز برای مسیریابی خودروی خودران پرداخته می شود. نقشه هایی مجازی که در داخل خودرو تعبیه می شود و به صورت منظم هم به روز می شوند.
پیش از عملیاتی شدن یک خودوری خودران نیاز به ارزیابی و تایید شدن قابلیت های آن مانند نحوه رانندگی و توانایی تصمیم گیری آن می باشد. به همین دلیل نیاز به شبیه سازی و بررسی سناریوهای مختلف وجود دارد. در فصل ششم به متودولوژی و الگوریتم های شبیه سازی و ابزارهای مورد نیاز برای این کار پرداخته می شود.
فصل هفتم به قوانین و مقررات موجود در اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، ژاپن و استرالیا در حیطه خودروهای خودران می پردازد.
فصل آخر کتاب نیز به تاثیرات اجتماعی کاربرد این گونه از خودروها می پردازد و مزایا و معایب آنها را از این حیث بررسی می کند و تجربیات کشورهای مختلف را ارائه می دهد.
پاسخها