این هلی‌ کوپتر برقی عمود پرواز و شگفت‌ انگیز، تاکسی می‌ شود

چکیده: شرکت هواپیمایی فلای نو (FlyNow) با طرح ای کوپتر (eCopter) قصد دارد وسیله ای جمع وجورتر و ساده تر به عنوان تاکسی هوایی ارائه دهد.

به گزارش تپ به نقل از تین نیوز، در حال حاضر تعدادی از شرکت ها روی پروژه تاکسی های هوایی برقی عمودپرواز یا eVTOL کار می کنند و بیشتر آن ها کمی شبیه به نسخه های بزرگ تر هواپیماهای بدون سرنشین کوادکوپتر هستند. با این حال، ای کوپتر متفاوت است و احتمال بشتری دارد که در دنیای واقعی به کار بیاید.

ای کوپتر (eCopter) در حال حاضر توسط استارتاپ اتریشی فلای نو (FlyNow Aviation) توسعه می یابد، دارای یک پیشرانه الکتریکی کواکسیال و دو پروانه روتور ضد چرخش (یکی بالای دیگری) است.

ای کوپتر (eCopter)

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا آن را به عنوان یک هلیکوپتر برقی طبقه بندی کرده است. به گفته فلای نو، از آن جایی که ای کوپتر را می توان به خوبی در این طبقه بندی موجود جای داد، صدور گواهینامه باید بسیار سریعتر و ساده تر از تاکسی های هوایی چند روتوره مانند هواپیماهای بدون سرنشین باشد.

علاوه بر این، پیشرانه کواکسیال شامل قطعات متحرک کمتر و به طور کلی سخت افزار کمتری است که باعث کاهش وزن، کاهش هزینه مواد و پیچیدگی تولید می شود. در نتیجه، در مقایسه با اکثر تاکسی های هوایی دیگر ساخت، خرید و استفاده ای کوپتر باید ارزان تر باشد، همچنین باید برد باتری بهتری نیز داشته باشد.

فلای نو قصد دارد نسخه های یک و دو سرنشین و مدل باری این تاکسی هوایی را ارائه دهد. هر سه این مدل ها با یک بدنه اصلی ساخته خواهند شد، به این معنی که لازم نیست هر کدام از ابتدا طراحی یا ساخته شوند و باز هم، این کار باید هزینه ها را کاهش دهد.

ای کوپتر (eCopter)

در حالی که فلای نو هنوز نمونه اولیه پروازی نساخته، تست های زمینی را روی یک مدل آزمایشی انجام داده است. این شرکت تخمین می زند که هر سه نسخه ای کوپتر در نهایت باید برد پرواز/باتری تا ۵۰ کیلومتر، سرعت کروز ۱۳۰ کیلومتر در ساعتو حداکثر ظرفیت حمل بار ۲۰۰ کیلوگرم داشته باشند.

نویسنده:

لینک کوتاه:

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *