نوع: کتاب انگلیسی

نویسنده: Michael Patriksson

ناشر: Dover Publications, Inc. Mineola, New York

اندازه فایل: 5 مگابیت

درباره کتاب:

هدف این کتاب ارائه گزارشی یکپارچه از توسعه مدل‌ها و روش‌های مختلف برای مسئله برآورد جریان‌های تعادلی در مناطق شهری، از روش‌ها و مدل‌های اولیه تا مدل‌ها و روش‌های تعادلی پیشرفته امروزی است. همچنین هدف نشان دادن محدوده و محدودیت‌های مدل‌های ترافیکی فعلی است. این توسعه‌ها، توصیف شده و با استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی غیرخطی و برنامه‌ریزی ریاضی تحلیل می‌شود.

بخش اول کتاب به مدل های ریاضی برای تجزیه و تحلیل تعادلی شبکه حمل و نقل اختصاص دارد. فصل اول فرآیند برنامه‌ریزی حمل و نقل سنتی را شرح می دهد که قسمت اصلی آن مسئله تخصیص ترافیک است. فصل دوم مدل‌های اساسی تخصیص ترافیک بر اساس اصول Wardrop و توسعه مدل‌های اساسی را تحلیل می‌کند، روش‌های ریاضی برای مسئله تعادل استفاده‌کننده را شرح می‌دهد و تفاوت میان تعادل استفاده‌کننده و سیستم بهینه را توضیح می‌دهد. فصل سوم مدل‌های تعادل ترافیکی را برای توابع هزینه سفر تحلیل می‌کند و توسعه‌های اخیر در خصوص فرمول‌بندی مجدد بهینه‌سازی نابرابری‌های متغیرهای نامتقارن را به تفصیل توضیح می‌دهد.

بخش دوم کتاب به بررسی روش‌هایی برای مشکلات تعادل ترافیکی اختصاص دارد. فصل چهارم توصیفی از روش‌های مختلف برای مدل‌های تخصیص ترافیک پایه ارائه می‌دهد و الگوریتم‌هایی را برای مد‌های پایه، مدل‌های تخصیص تصادفی و مشکلات تقاضای الاستیک معرفی می‌کند. فصل پنجم رفتار مدل‌های تعادل ترافیک را که در فصل سوم شرح داده شده، بر اساس مفاهیم تقریب هزینه، تجزیه ماتریس (matrix decomposition) و تولید ستون (column generation) ارائه می‌دهد و الگوریتم‌هایی برای تعادل کلی ترافیک ارائه می‌کند. مطالب کتاب بیشتر به مدل‌های استاتیک تعادل ترافیک محدود می شود و مدل های ترافیکی پویا به تفصیل مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *